3 redenen waarom je een nieuwsbrief moet versturen?

Nieuwsbrieven, ze lokken altijd reactie uit, zowel positief als negatief. En toch is één van dé marketingacties die je moet doen. Waarom? Ik geef je 3 goede redenen.

Waar doe jij al je marketing voor?

Nieuwsbrieven, facebook, netwerken...allemaal acties die hun nut bewezen hebben. Maar niet voor iedereen. De juiste acties helpen je om je doelen te bereiken. Concrete doelen, geen grootse plannen, dat is wat je nodig hebt om je bedrijf uit te bouwen.

No-nonsense marketing, wat is dat?

Marketing is voor iedereen, gezond verstand is het begin. Ik geloof niet in snel rijk-formules, ook niet in marketing. Laat je niets wijsmaken en doe aan marketing op een manier die past bij jou.

Volhouden, volhouden en volhouden…

Marketing is een werk van lange adem. Volhouden is de boodschap. En dat is niet altijd gemakkelijk. Dus vind je hier enkele tips om het door te zetten.

Ken jij je doelgroep écht?

Er zijn verschillende manieren om je doelgroep te beschrijven. Persona's is er 1 van. Waarom en hoe je de persona's voor jouw bedrijf uitwerkt? Ontdek het in dit artikel.

Tijd voor verandering

Eerst moet er iets écht veranderen…En dan gaat het vaak om excuses die we inroepen om iets wel of niet te doen, geen tijd, geen budget, ... Eerlijk zijn met onszelf is de eerste stap, de echte verandering. Elk moment in je ondernemerschap heeft zijn uitdagingen.

Focus…zo belangrijk en toch ook zo moeilijk

3 tips voor meer focus. Zo benutten we onze tijd optimaal. Wie wil dat nu niet?

Meer klanten?

3 quick wins om meer klanten te vinden. Nieuwe klanten vinden, het is niet altijd evident. Toch zijn er dingen die elke ondernemer, startend of ervaren, kan doen om meer klanten te krijgen.

Marketing en moestuinieren : een verhaal van planning en volhouden

Tijdens het werken in de tuin viel mij ineens op hoe groot de gelijkenis is tussen een groentetuin aanleggen en onderhouden en marketingacties doen. Echt waar. Mijn moestuinverhaal maakt veel duidelijk.

5 onderwerpen waar iedereen over kan bloggen

Bloggen is interessant. Maar waarover? In dit artikel vind je 5 onderwerpen ter inspiratie. Zo blijf je niet naar dat witte blad/scherm staren.

Marketingcoach? En wat is dat?

Ik ontdekte dat marketing niet evident is voor iedereen. En dat sommige ondernemers zichzelf tekort doen door een gebrek aan kennis en strategie. Dat vind ik spijtig. Dus werd het tijd om hier iets aan te doen en mijn eigen verhaal een andere richting uit te sturen.

Hergebruik je content en win tijd!

Recyclen, ook in marketing! Je content hergebruiken, betekent tijdswinst. Maar het is ook gewoon slim. Goede content maken vraagt tijd en dus moet je die ook zo optimaal mogelijk inzetten. In niet artikel vind je enkele tips.

Marketing, jij doet het al. Het kan alleen misschien wat beter.

Elke ondernemer doet vanaf het prille begin aan marketing. Marketing is niet alleen promotie. Het gaat om je aanbod, prijs, .... Allemaal dingen die je sowieso bedenkt voor je start. Maar er zit niet steeds een strategie achter. Ontdek dus wat je al doet en wat beter kan.

Hoe kies je je marketingacties?

Er zijn zoveel dingen die je kan doen als marketingactie. Dus hoe maak je een keuze? Je kan van alles proberen, maar dat is niet de slimste manier. Een plan, een strategie is een grote hulp. Ontdek hoe je hier aan begint.

Maar ik kan iedereen helpen … écht?

Je doelgroep bepalen kan op verschillende manieren. In dit artikel vind je 3 oefeningen die je helpen om je doelgroep te bepalen. De ene wat makkelijker dan de andere, maar allemaal even waardevol. Aarzel niet om ze allemaal te doen en het resultaat te combineren.

“Kiezen is verliezen” zeggen ze. Ook bij een doelgroep?

Kiezen is verliezen...niet altijd. Je wil niet voor of met iedereen werken, echt niet. En dus moet je je doelgroep kiezen. Kiezen wie jouw ideale klanten zijn.

Wat je zelf doet, doe je beter.

De marketing voor jouw bedrijf, doe je die zelf of niet? En waarom? Of wat doe je wel zelf en wat niet? In deze blog leg ik je uit wat je beter zelf doet en waarom.

Kies je voor papier , digitaal of een combi?

En plan maken lijkt zo saai, maar dat is het niet. Er zijn 100 en meer manieren om te plannen dus er is er zeker 1 die bij jou past. In dit artikel vertel ik hoe ik het aanpak.

5 tips voor het organiseren van een event (groot of klein)

Moet je een event organiseren? Hou dan zeker rekening met deze 5 tips. Ze maken je het leven gemakkelijker.

Praktische netwerktips voor vrouwen

3 praktische tips voor vrouwen die netwerken. Geplukt uit mijn netwerk-leven. En die ik zelf ook gebruik, ook al vergeet ik het soms.

Het eindejaar komt eraan … wat doe jij voor je klanten?

Ga je voor de klassieke fles wijn? Stuur je kerstkaarten? Of kom je origineler uit de hoek? In deze blog vind je enkele ideeën ter inspiratie.

Vitrine of Tartine?

Over kiezen tussen je ideale job en zorgen dat je een inkomen hebt.

3 gratis marketingtools

Ben je op zoek naar enkele gratis tools die je helpen bij je marketing? Look no further...In dit artikel vind je 3 marketingtools die je het leven makkelijker gaan maken.

Netwerken: waar en waarom?

Netwerken is niet voor iedereen even evident, maar iedereen kan netwerken. Er zijn zoveel mogelijkheden. In deze blog vertel ik waarom netwerken werkt.

Wat zullen de mensen zeggen?

Mond-tot-mond reclame is super! Hoe je aanpakt voor jouw bedrijf ontdek je in dit artikel.

Je doet meer marketing dan je beseft … wat een opluchting

Marketing, vooral digitale marketing, schrikt soms ondernemers af. Maar er is meer dan digitale marketing. Ontdek welke marketingacties je al doet of nog kan doen.

Een plan gebruiken en toch nog spontaan zijn, een ideale combinatie.

Plannen en spontaan zijn? Het kan. Ontdek hoe je door een plan de ruimte en tijd krijgt om spontaan te zijn, ook in je marketing.

Minder moeite, meer content!

5 makkelijke manieren om je content te recycleren

keyboard_arrow_up
BOEK EEN BABBEL

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x