3 gratis marketingtools

Content maken is belangrijk, daar zijn de meeste ondernemers wel van overtuigd.
En dat het visuele aspect niet te onderschatten is, dat weten we ook.

Maar hoe begin je nu aan visueel aantrekkelijke content. Eerste tip: gebruik je eigen smartphonecamera en neem foto’s. Van wat? Je werkplek, jezelf en de deelnemers tijdens een workshop, leuke beelden die je als achtergrond kan gebruiken, …. wat je maar denkt dat nuttig kan zijn. Deze beelden kan je dan makkelijk bewerken in Snapseed, zodat ze er toch op hun best uitzien.

En wat als je hiervoor geen tijd of zin voor hebt? Geen nood, er zijn genoeg andere manieren. Hieronder mijn 3 persoonlijke favorieten.

! Nog een waarschuwing: je kan hopeloos veel tijd verliezen met het grasduinen door foto’s en video’s, dus let op de klok Zelf surf ik af en toe naar de sites en download dan ineens de verschillende beelden die voor mij nuttig kunnen zijn.

Gratis foto’s: unsplash

Voor gratis foto’s gebruik ik Unsplash.com . mooie, gevarieerde gratis foto’s en beelden die ter beschikking worden gesteld door fotografen.
gerangschikt volgens thema zodat je snel vindt wat je zoekt. Uiteraard kan je ook zelf zoektermen ingeven, in het engels weliswaar.


Gratis video’s: Pexels

Video’s doen het ook heel goed op social media of in websites. We hebben nu eenmaal meer aandacht voor bewegende beelden.
Uiteraard zou je zelf video’s kunnen maken, maar soms is het gewoon handig om een gratis video te gebruiken als een achtergrond bijvoorbeeld.
Op Pexels vind je gratis video’s van verkeer, lichten, mensen in een pretpark, blaadjes in de wind, … 

Gratis lay-out: Canva

Met Canva kan je makkelijk zelf headers voor Facebook, beelden voor Facebookposts, maar ook voor LinkedIn, …. maken. Met behulp van de templates, moet je niet meer op zoek naar de juiste afmetingen. Maar je kan ook zelf je gewenste afmetingen ingeven.
Tekst toevoegen, eigen beelden, logo, kaders of vormen toevoegen, kleuren aanpassen,… het kan allemaal.
Je hoeft niet telkens het warm water uit te vinden. Eens je een ontwerp hebt, kan je simpelweg een copy maken en deze bewerken. Zo win je tijd en ben je zeker dat wat jij wil dat telkens hetzelfde is, ook hetzelfde is.


Boek een marketingbabbel …

en ontdek wat je nog kan doen om snel en gemakkelijk enkele stappen vooruit te zetten in je marketing.
Of om me jouw tips te vertellen…






keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x