3 redenen waarom marketingcoaching ook iets voor jou is

Marketingcoaching, is dat nodig?

Ja en nee. 
Nee, want je kan alle informatie wel ergens online vinden, al dan niet betalend. Ja, want hulp inschakelen als je die nodig hebt, is gewoon slim. 

Geen enkele ondernemer aarzelt om een boekhouder in te schakelen, vaak al voor de opstart. En dat is slim. 
De garage of fietsenmaker helpt bij het onderhoud en de herstellingen van onze auto of fiets. Want we hebben de kennis niet. En zelfs met een filmpje van YouTube wagen er ons niet aan. 

En toch aarzelen ondernemers wel om hulp in te schakelen voor andere taken binnen hun bedrijf, een graficus voor het ontwerp van hun logo en huisstijl, een copywriter voor goede teksten, een webbouwer voor de website. Of een marketingcoach voor hun marketing. Het zijn dingen die simpel lijken, waarover je veel informatie vindt en waarvan we denken dat we er veel geld mee winnen door het zelf te doen. 
De vraag is, is dat zo? Win je misschien wel geld, maar verlies je veel tijd? Tijd die meer zou opgebracht hebben als je hem anders besteedde.

Uit gesprekken met mijn klanten heb ik de 3 belangrijkste redenen gehaald waarom zij voor marketingcoaching kozen. Laat u inspireren.


Reden 1: "Ik doe eigenlijk maar wat."

Ze hebben een website gemaakt, wat social media accounts, flyers, mailings, ... maar zonder strategie. Omdat iedereen dat doet en het blijkbaar zo moet. 

Maar dat klopt niet. 
Je moet niks. 
Behalve een doel bepalen. Kiezen waar je naartoe wil. En dan pas kan je nadenken over hoe je dat gaat doen. 

Tijdens de individuele marketingcoaching beginnen we dan ook altijd bij het doel. Even wat stappen achteruit om een beter beeld te krijgen en een strategie te bepalen. 

En dan kijken we welke marketingacties hierbij passen voor jou.
Mis jij een strategie? Een plan om een doel te bereiken? 


Reden 2: "Ik heb een stok achter de deur nodig."

Sommige klanten weten waar ze naartoe willen, weten wat ze moeten doen, maar het komt  er niet van. 
Het plan omzetten in concrete acties, ze inplannen in hun agenda, dat lukt niet goed. Als marketingcoach help ik hen om acties te concretiseren, op te delen in kleinere stukken en die dan ook in te plannen en uiteraard te doen. 

Vaak weten ze wel wat nodig is, maar die stok achter de deur is net wat ze nodig hebben om echt in actie te schieten. 
Is dit herkenbaar? Dan is een marketingcoach iets voor jou. 

Reden 3: "Ik heb nood aan een sparringpartner."

Klanten hebben soms 101 idee├źn en weten niet wat voor hen nu de beste keuze is. Of ze weten heel specifiek wat ze willen doen, maar zijn niet zeker hoe ze dat moeten aanpakken. 
En dan hebben ze nood aan een sparringpartner, iemand die met hen meedenkt, hen vragen stelt en samen met hen zoekt naar de juiste antwoorden. 
Ik ben er van overtuigd dat ik niet alle antwoorden heb. Maar ook dat we er samen wel uitkomen door het samenbrengen van onze kennis en expertise. 
Wil je weten of ik voor jou de geschikte sparringpartner ben? Boek hieronder een babbel. 


Nu is het aan jou!

Denk je: Dit is wel heel herkenbaar, dan is marketingcoaching ook voor jou een optie. 
Marketing is een essentieel onderdeel van ondernemen. En dus is het ook belangrijk genoeg om bewust mee bezig te zijn. 
Cru gesteld: je mag nog zo goed zijn in je vak, als mensen je niet kennen, gaan ze geen klant worden.  
Aarzel dus niet om een marketingbabbel te boeken op de "Boek een babbel" pagina
Zo ontdek je of marketingcoaching iets voor jou is. 
keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x