5 tips om je blogs zo optimaal mogelijk te benutten

Blogs schrijven zichzelf niet.

Iedereen die al eens een blog of artikel heeft geschreven, beseft het, blogs schrijven zichzelf niet. 
Er gaat denkwerk aan vooraf. Je moet niet alleen een onderwerp, maar ook de inhoud bedenken. Nagaan hoe je dit op een duidelijke en heldere manier kan overbrengen naar je doelgroep. En als je verschillende doelgroepen hebt, naar welke doelgroep je je gaat richten. 

Je ziet het, blogs schrijven zichzelf niet. 
En dus moet je op verschillende manieren die tekst onder de aandacht brengen, tot bij je doelgroep brengen. 

Je blog bij je doelgroep brengen. 

Je kan je doelgroep op verschillende manieren, via verschillende kanalen bereiken. Kiezen hoe je dit gaat aanpakken voor een bepaalde blog, is cruciaal. 
Om je op weg te helpen, geef ik je al enkele tips:

Tip 1: Via je nieuwsbrief

Elke ondernemer heeft een lijst met klanten en eventueel prospecten. Je kan dus ook makkelijk je blog delen via een nieuwsbrief of zelfs gewoon via een mail naar juist die mensen voor wie je artikel interessant zou zijn. 
Laat je niet tegenhouden door de techniciteit van een mailingtool. Met de meeste ben je vertrokken. Google en youtube zijn je beste vriend om uitleg te vinden. Of je vraagt gewoon even hulp aan iemand die het programma al gebruikt. 

Tip 2: Via je e-mailhandtekening

Je e-mailhandtekening is een onderschat communicatiekanaal. Meestal stellen we het 1 keer in en that's it. 
Maar waarom zou je er niet linken naar je laatste 3 blogs? Of naar een aantal blogs rond een bepaald thema? Je zou verschillende e-mailhandtekeningen kunnen maken zodat je afhankelijk van wie je mailt, je ook je e-mailhandtekening aanpast. 

Tip 3: Via social media

Je blogs delen op Facebook en LinkedIn, daar denken we meestal wel aan. Maar waarom zou je ze ook niet delen via Pinterest? 
Op LinkedIn kan je delen op 2 manieren, via bijdrage en via artikel. In een bijdrage schrijf je een normale post waarin je linkt naar de blog op je website. 
In een artikel, kopieer je de tekst van je blog in het artikel en deel je het zo. Het lijkt dan een artikel dat in LinkedIn geschreven is. de verspreiding loopt anders. Het is de moeite om dit eens te testen. 

Tip 4: Via andere blogs

Als je verschillende blogs geschreven hebt over hetzelfde topic. Dan is het interessant om in deze blogs te verwijzen naar de andere blogs. Zo trigger je mensen om meer dan 1 artikel te lezen op je website en zorg je ervoor dat ze je beter leren kennen. 
Maar ook op je SEO heeft dit een positieve impact. 
En krijg je de kans om je blog te delen op iemand anders zijn website, dan is dat uiteraard ook prima. 

Tip 5: Via persoonlijke mail of bericht

Wanneer je tijdens een gesprek op een onderwerp komt waarover je een blog schreef, dan kan je dit uiteraard vermelden. Nog beter is om voor te stellen de link door te sturen naar je gesprekspartner. 
Zo heb je een reden om later terug contact op te nemen. Mensen vinden het trouwens tof dat je aan hen denkt. 
Natuurlijk kan je dit doen tijdens een echt gesprek, maar ook online kan je dit doen. 
Maar ook wanneer je denkt dat een blog interessant is voor iemand, kan je hem met een persoonlijk berichtje opsturen. Persoonlijke aandacht vindt iedereen leuk. 

Voilà 5 manieren om je blogs tot bij je doelgroep te brengen. 
Wil je ook ideeën over hoe je content kan recycleren? 


keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x