Vitrine of Tartine?

Een tijd geleden hoorde ik tijdens een panelgesprek de uitdrukking ” Vitrine / Tartine”.
En ik vond het prachtig! Het verwoordt letterlijk de keuze die je als (beginnend) ondernemer moet maken op bepaalde ogenblikken.

Voor mezelf is dit ook een keuze die veel speelt. Kiezen voor wat je echt in de wereld wil zetten, wat je hart je zegt dat je moet doen …vitrine dus. Met als nadeel dat je het aan het opbouwen bent en het dus nog niet genoeg opbrengt om van te leven.

Of kiezen om ook andere opdrachten te doen omdat je bedrijf omzet nodig heeft … tartine dus. Ook al zijn dit dingen die ik graag en goed doe, waar ik ook energie uithaal.

Moeilijke keuze … of toch niet?

Soms vind ik dit een moeilijke keuze. Het lijkt een keuze tussen dromen en realistisch zijn.
En ik ben nu éénmaal een nuchter, realistisch persoon. Ik kijk naar wat mijn onderneming nodig heeft om te kunnen draaien, wat mijn gezin nodig heeft en wat ik zelf nodig heb. Vooral op financieel en praktisch vlak dan.

En langs de andere kant besef ik maar al te goed dat iets nieuws uit de grond stampen, tijd vraagt. Dat ik de nodige tijd moet vrijmaken ook al brengt die tijd niet direct iets op.

Vitrine is waar ik voor ga.

Vitrine is marketingcoaching. En dat ben ik aan het uitbouwen, dat vraagt tijd.
Maar ik ben ervan overtuigd dat dit kan/zal lukken. Dat er nood is aan coaching op het vlak van marketing, dat er mensen zijn die willen leren hoe ze beter aan marketing kunnen doen.
Door de tartines heb ik ook de middelen om dit te doen.

Vitrine is wat ik voor ogen hou. En ook al heb ik een heel mooie, uitgewerkte vitrine in gedachte, ik start met een eenvoudige vitrine die ik geleidelijk zal uitbouwen. Hoe meer vitrine, hoe minder tartine. 

Tartine is wat ik nu nodig heb.

Maar nu heb ik nog andere opdrachten nodig. Niet alleen financieel, maar ook voor mijn gemoedsrust.
En ik doe die opdrachten ook graag. Ze zorgen ervoor dat ik bezig blijf, dat ik niet het gevoel heb dat ik alleen maar aan het bouwen ben.
De tartines zorgen voor inkomsten die ik kan investeren in mijn vitrine.

En zeg nu zelf….af en toe ne goeie boterham is toch lekker 

Kan ik je helpen bij het bereiken van jouw vitrine?

Marketing hoort bij ondernemen. Maar je wil dit wel doen op een manier die past bij jou en je bedrijf.
Ik wil je hier graag bij helpen. Boek hieronder dan een gratis marketingbabbel en we bekijken samen hoe jij je vitrine meer kan uitbouwen.



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x