Marketing…is het voor jou ook iets dat je moet doen?
Maar dat lastig is, niet evident?

Is het iets vaag en weet je wel  ongeveer wat het is, maar niet genoeg?
Heb je het gevoel dat je een basis mist?

Normaal hé.
Het is niet jouw core-business, niet jouw expertise.
Maar het is wel een essentieel onderdeel van het ondernemer zijn.
En geloof me….je bent niet de enige.

Marketing is niet zomaar een verplicht nummertje.

Ik geef toe dat het tijd en moeite vraagt, maar ook hier geldt dat een goede voorbereiding je enorm vooruit helpt.

Als ondernemer kan je met een basiskennis over marketing beter inschatten welke acties het beste zijn jouw bedrijf.
Je leert hoe je je doelgroep bepaalt, waar je ze vindt, welke acties je zou kunnen doen, …
Keuzes maken voor de acties met de meeste impact rekening houdend met je beschikbare tijd en budget.
Leren hoe je dit dan in de praktijk brengt.

Tijd is geld…en daarom heb ik hiervoor een online-programma uitgewerkt.

Waarom een online programma?

Je hoeft je niet te verplaatsen om aan je bedrijf te werken.
Je kan op elk moment de opnames herbekijken en de werkdocumenten terug vastnemen.
Het is een eenvoudige en laagdrempelige manier om je marketing naar een hoger niveau te tillen.

Wat houdt dit programma in?

5 lessen over de volgende onderwerpen:

Deel 1: Wat is marketing?

Tijdens deze sessie bekijken we wat marketing is en waarom het belangrijk is voor elk bedrijf.
Je ontdekt hoe je je marketingdoelstellingen bepaalt en hoe je ze daarna naar concrete acties vertaalt.

Deel 2: Waarom heb je een doelgroep nodig?

Een duidelijke omschrijving van je doelgroep helpt je enorm in je marketing. Maar het is voor veel ondernemers niet evident om te doen, ze willen iedereen helpen (denken ze toch).
Aan de hand van enkele oefeningen ga je de doelgroep bepalen die jij wil bereiken. Concreet, zodat je ook kan bepalen waar je je doelgroep kan vinden.

Deel 3: Wat is een marketingplan? 

Je leert wat de elementen zijn van een marketingplan. En wat het verschil is met een communicatieplan. Je ontdekt waarom je een marketingplan zou opstellen en gebruiken. Hoe een plan je kan helpen om actie te ondernemen, hoe het een houvast, leidraad kan zijn bij het ondernemen.

Deel 4: Welke kanalen zijn er, zowel online als offline?

Marketing is meer dan digitale marketing en social media. Door het bespreken van de verschillende online en offline kanalen, ga je ontdekken waar je je doelgroep kan bereiken. Daarnaast is het ook belangrijk om na te gaan welke kanalen het beste bij jou passen. Rekening houden met deze 2 parameters, kan je dan de marketingacties bepalen die je gaat doen.

Deel 5: Hoe maak je een marketing/communicatieplan?

Een marketingplan gaat je helpen om echt aan de slag te gaan met de marketingacties die je wil doen op basis van al wat je geleerd hebt in de vorige sessies.  Je leert waarom en hoe je een marketingplan kan opstellen rekening houdend met je beschikbare tijd. Een plan dat een werkinstrument is, dat je aanpast, bijstuurt, dat leeft.
Je krijgt praktische, direct toepasbare tips om je plan te maken, te gebruiken en bij te sturen.

Bij elke les krijg je ook de nodige werkdocumenten. Zo kan je niet alleen de kennis opdoen, maar ze ook ineens toepassen op jouw bedrijf.

Daarnaast is er ook nog een individuele skype-sessie van 30 minuten voorzien op het einde.
Zo kan je nog vragen stellen of feedback krijgen op je plan.

En wat moet dat nu kosten?

Dit online Marketing 101 programma kost 300 euro excl BTW.
En uiteraard je inzet, commitment en tijd om alles uit dit programma te halen wat er voor jou uit te halen valt.
Het resultaat dan zal groter zijn dan je investering.

Yes, let’s do this!

Stuur een mail naar christine@oktine.be en we starten er mee!
Je krijgt dan van mij de nodige info zodat je op je eigen tempo kan leren en werken. Om alles af te ronden plannen we nog een skypegesprek in zodat ik nog op eventuele vragen kan antwoorden.