Hergebruik je content en win tijd!

De meeste mensen hebben geen tijd teveel. Jij waarschijnlijk ook niet. Elke trucje om tijd te winnen is dus welkom. Content hergebruiken helpt je een heel eind op weg. 

Je kan elke keer nieuwe content verzinnen, maar dat vraagt toch wel wat inspiratie en tijd. En soms heb je niet altijd tijd om iets nieuws te verzinnen. Een snelle oplossing die ik vaak zie, vooral op Facebook, is het posten van quotes.
Maar dat is zo onpersoonlijk, zeker als er geen bericht bij staat.

Je eigen content hergebruiken is een makkelijke manier om toch echte content te brengen die gaat over jouw business. Hieronder vind je wat inspiratie.

Recycle je blogposts

Een blog schrijven vraagt toch steeds wel wat tijd. Het zou spijtig zijn om je artikel enkel op je website te zetten.
Meestal wordt een blog 1 keer gedeeld op Facebook, LinkedIn of via een nieuwsbrief.
Maar waarom zou je een artikel niet meerdere keren gebruiken?

Je kan gerust op verschillende momenten eenzelfde blogbericht delen via social media. Het is alleen belangrijk dat het berichtje waarmee je het deelt, verschilt.

Recycle je referenties

Referenties van klanten zijn goud waard. Ze hergebruiken is dus echt belangrijk.
Tevreden klanten die je een berichtje sturen, klanten waarvan je een reference case mag maken, quotes van klanten, leveranciers, … Allemaal manieren waarop andere mensen reclame maken voor jou. Gebruik het dus op je social media, op je website, in je nieuwsbrief, in je flyers, …
En uiteraard niet 1 keer, maar herhaal het af en toe.

Recycle social media posts

Op je social media kan je zien welke posts goed scoren en welks minder. Kijk regelmatig naar je statistieken en kijk welke posts goed werken. Dan kan je gelijkaardige posts maken, eventueel met dezelfde afbeelding.

Of recycle op een andere manier

Zoals hierboven al gezegd, hergebruik je content op je website, social media; maak er een ebook van, een flyer, infographic, …
Of kies voor een niet geschreven medium. Maak eens een video, een podcast, een webinar, … Je kan na een tijd content groeperen in themaweken of zo.

Wees creatief, kijk eens wat andere doen en vergeet niet je content en de recycled content in te plannen zodat je optimaal gebruik maakt van al wat je ooit gemaakt hebt. Het zal je tijd besparen.

Wil je eens zien hoe jij dit zou kunnen aanpakken? Boek hieronder een marketingbabbel en dan bespreken we wat je al doet en hoe je dit zou kunnen recyclen.