Hoe kies je je marketingacties?

marketingacties volhouden

Je beseft maar al te goed dat marketing gewoon een onderdeel is van ondernemen. En je doet wel eens een marketingactie, maar het wisselt. Of je hebt zoveel ideeën, wat moet je dan doen? 

Volgens mij is het belangrijkste dat welke actie je ook doet, je je er goed bij voelt. Want marketing is een werk van lange adem en dus is consistentie heel belangrijk. En als je iets echt niet graag doet, dan zal je het niet volhouden en dan kan er geen resultaat komen.
Maar soms moet je eerst iets proberen, ervaren, om te zien of een actie je ligt of niet.

En dus proberen we van alles. We lezen of horen iets wat voor anderen superresultaat heeft opgeleverd (dat zeggen ze toch) en we volgen nog maar eens een webinar. Been there, done that!

Maar dat is niet de manier!
Nee, je moet je marketingacties afstemmen op wat je wil bereiken, op de fase waarin je onderneming zit, waarin je klant zit. De Know-Like-Trust…waar je zeker al van gehoord hebt.
Alleen zijn we te ongeduldig, we willen dat mensen direct bij ons kopen. En ja, ik heb ook die fout gemaakt hoewel ik echt wel beter weet. Dus moeten we de juiste acties kiezen voor ons en onze klanten.

Marketingacties die we kunnen volhouden, die we met plezier doen, maar ook acties die buiten onze comfortzone liggen. En niet voor één keer, maar meerdere keren, alleen zo kunnen we ontdekken wat werkt en wat niet.

Kies dus een aantal acties, niet te veel, maar wel acties die je zelf kan doen zoals vb bloggen, facebook, netwerken. Maak hiervoor een planning op en bekijk de resultaten na één maand. Evalueer wat goed ging, wat beter kan, wat levert resultaat op. En dan bedoel ik niet direct klanten, resultaat kan ook zijn, een aantal gesprekken, een aantal volgers, …
En doe dan verder eventueel met enkele aanpassingen. Want één maand is te kort om echte conclusies te trekken. Blijf maandelijks evalueren en na een tijd kan je een actie die niet goed loopt eventueel laten vallen en vervangen door een andere.

Het belangrijkste is dat je marketingacties blijft doen, ook al heb je het gevoel dat het niet werkt, ook al heb je het op een bepaald ogenblik te druk met andere dingen. Je marketingacties zijn een vaste to do op jouw lijstje.
En dat is niet altijd gemakkelijk, believe me. Ik heb deze blog ook een aantal keren herbegonnen.

Marketingacties kies je dus op impact en de mate waarin je het kan volhouden. Beter enkele acties die je consistent doet, dan veel acties die je sporadisch doet.

Denk je nu

Klinkt logisch, maar ik geraak daar niet alleen uit.

Dan boek je best een marketingbabbel waarin we dit kunnen bespreken.
Kies hieronder de datum en het uur dat het beste past voor jou. Je krijgt dan een vragenlijst toegestuurd zodat ik dit gesprek goed kan voorbereiden.
Vind je geen moment dat past voor jou? Stuur dan een mail naar christine@oktine.be en we vinden wel een oplossing.

By |2019-01-21T16:12:46+00:00januari 21st, 2019|marketing|

About the Author:

Ik wil jou als ondernemer helpen het meeste te halen uit je marketing. En dat begint bij de basis. Ik leer je dus een marketingplan te maken dat past bij jouw bedrijf en van daaruit acties te doen.
Wacht... nog niet vertrekken!
Schrijf je nog snel in voor Oktine's tips
Zo krijg je regelmatig praktische tips rond marketing. 
Probeer het maar, je kan op elk moment uitschrijven.
close-link